Kubki reklamowe

Kubki reklamowe

Dzisiejsi specjaliści z zakresu zarządzania i marketingu podejmują się realizacji coraz bardziej kreatywnych pomysłów na przeprowadzenie wyjątkowo nowatorskich kampanii reklamowych. Do tego czynu zmusza ich najczęściej bardzo agresywna konkurencja i potrzeba zdobywania nowych klientów. Wśród metod i narzędzi stosowanych przez fachowców od reklamy króluje w ostatnich latach tak zwany marketing bezpośredni, którego cechą charakterystyczną jest docieranie do każdego klienta osobno przy wykorzystaniu różnorodnych gadżetów reklamowych.

Upominki dla klientów – sposobem na ich sympatię

Oczywistym jest, że im więcej ludzi ceni sobie produkty konkretnej firmy, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że częściej będą oni korzystali z jej oferty. Tu więc pojawia się pytanie, w jaki sposób dotrzeć do jak największej grupy osób – potencjalnych klientów, którzy w przyszłości będą możliwie jak najczęściej kupowali produkty danej firmy.

W ramach wymienionego na wstępie marketingu bezpośredniego przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na różnorodne upominki reklamowe, które mają stanowić zachętę do częstego korzystania z oferty firmy (sklepu, zakładu usługowego, producenta). Mogą to być kubki reklamowe z nadrukiem logo firmy, klasyczne długopisy, breloczki, smycze, balony, gadżety elektroniczne, pamięci USB, zegarki, a nawet atrakcyjna odzież reklamowa.

Bardzo często stosowanie upominków reklamowych przybiera postać różnorodnych dodatków do wprowadzanych na rynek produktów. Takie czynności wywierają zdecydowany wpływ na zwiększenie wielkości obrotów, bowiem zawsze obietnica otrzymania gratisowego produktu stanowi pewną zachętę do sprawdzenia jakości firmowej oferty. Przykładem takiej akcji reklamowej jest promocja nowych gatunków kawy lub herbaty, do której dołączane są specjalne kubki reklamowe. Powinny być one specjalnie wyprodukowane na okazję prowadzonej kampanii reklamowej, a najważniejsze jest nadrukowanie na nich okazyjnych haseł reklamowych namawiających do wypróbowania nowej kawy. Takie kubki reklamowe są najczęściej długo użytkowane przez ich posiadaczy, a tym samym ich działanie marketingowe jest długofalowe.